Nilai Hantaran Kahwin Terkini???


Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran di Seluruh Semenanjung :-
  • UPSR, PMR/SRP : RM1,000-RM3,000
  • SPM : RM3,000-RM8,000
  • STPM/DIPLOMA : RM8,000-RM12,000
  • DEGREE : RM12,000-RM15,000
  • 2ND DEGREE/MASTER : RM15,000-RM20,000
  • PHD : RM20,000-RM30,000
- Sumber BERNAMA-
Erm...betul ker nih???huhuhu...susah nak pecayakan...kalo xpecaye xbuleh jugak...hish...hish...mengarut pon ade aku tgk...hehehe....kalo mcm tuh ramailer gadis2..wanita2 yang berkerjaya xkahwin...dan pas ni ramaila budak2 pas SPM ngan UPSR/PMR kawen dulu...owhh...so ngarutla dis statement...mayb sebab aku pompuan kot...(ouchh!!tibe2 naik angin pulak) pernah dengar x hadith nie:-.....
Maksud hadith: Dinikahi seseorang wanita kerana empat perkara: kerana hartanya, keturunannya, kecantikannya, dan agamanya. Maka pilihlah yang beragama, nescaya engkau akan beroleh keuntungan. (Hadith Riwayat Bukhari & Muslim)
So...pade aku isu hantaran nie bende biasa juk..hal ni memerlukan kesefahaman kedua2 belah pihak...kalo mampu ape slhnya nak diberikan pade bakal isteri...kan2...tp jgnla sampai memudaratkan bakal suami kalo xmampu kenela bincang bersama...

0 ulasan:

Catat Ulasan


Tuan Punyer Belog

Tuan Punyer Belog

"AnnYeoNghaSeyo"

Foto Saya
MizzNurul_Skacdelarosa
simple, nice, suke tgelak, suka blawak, ermm kalo nak kenal join my blog k...
Lihat profil lengkap saya

~Fames Post~

Follower